در جستجوی آفتاب

الله نور السموات و الارض

در جستجوی آفتاب

الله نور السموات و الارض

باد آورده را باد میبرد

ظاهرا مسئله تکدی گری و گدایان میلیونر مختص کشور ما نیست وخیلی از کشورها با این مسئله مشکل دارند ، مثلا در کشور یمن یک مورد جالب اتفاق افتاده که خواندنش خالی از لطف نیست. این خبر را از  جام جم بخوانید:

یک گدای یمنی وقتی بانکی که پس‌اندازهایش را به آن سپرده بود ورشکست شد٬ثروتش را  که حدود 6 میلیون ریال یمن معادل 30 هزار دلار بود بر باد رفته دید. او ثروت بادآورده‌اش را در بانک ملی که 8 سال پیش توسط سرمایه‌گذاران یمنی تاسیس شده بود ، پس‌انداز کرده بود اما بانک در مارس 2005 ورشکست شد.مرد گدا از زمان از دست دادن ثروتش در وضعیت رقت‌برانگیزی قرار دارد و به اندازه‌ای روحیه‌اش را باخته که دیگر قادر به گدایی نیست ! او اکنون در انتظار این است که بداند آیا دولت خسارتش را جبران خواهد کرد یا خیر؟
شما راه حلی برای این پدیده زشت سراغ دارید ؟

 

 

 

انجام اعمال فیزیکی توسط فکر

یکی از آرزوهای بشر این بوده که بتواند با نیروی فکر اعمال فیزیکی انجام بدهد٬که ظاهرا دانشمندان به تازگی توانسته اند به کمک یک حسگر کوچک به  این آرزوی بشر جامه عمل بپوشانند. به این خبر توجه کنید٬به گزارش خبرگزاری ایسنا :دانشمندان اعلام کردند مرد معلولی که قادر به انجام هیچ‌کاری نبوده است، اکنون این توانایی را دارد تا به لطف حسگر کوچکی که در مغزش کار گذاشته شده است، رایانه‌، تلویزیون و ربات هوشمندی را تنها با استفاده از فکرش کنترل کند. بررسی‌های اولیه صورت گرفته بر روی «متیو ناگل» نشان می‌دهد که وی توانسته است با بهره‌گیری از این حسگر بسیار کوچک، عملکرد کنترلی خوبی داشته باشد.نیویورک تایمز در گزارشی درخصوص استفاده از این تکنیک حیرت‌آور اعلام کرد:متیو ناگل، معلولی است که در نخستین تجربه در یک عمل جراحی دقیق پذیرای این حسگر شده و اکنون می‌تواند مکان‌نمای رایانه را حرکت داده، یک پست الکترونیکی را باز کرده و حتی بازی رایانه‌یی ساده‌ای را انجام دهدوی حتی می‌تواند با استفاده از این تکنیک جدید دایره‌ای بر روی صفحه رایانه ترسیم کند. متیو ناگل هم‌چنین می‌تواند کانال تلوزیونی و صدای آن را تغییر داده و در کنار آن یک بازوی رباتیک را نیز به حرکت درآورد.متیو در یک گفت‌و‌گوی تلفنی از بیمارستانی در ماساچوست آمریکا گفت: تنها در عرض چهار روز مهارت قابل توجهی به دست آوردم او که 26 سال دارد این عمل جراحی را بدون درد عنوان کرد.   این حسگر دارای ابعادی در حدود 4 میلی‌متر در 4 میلی‌متر و دارای 100 الکترود بسیار کوچک است.

بنظر شما بدون این حسگر دیجیتالی هم ٬ انسان میتونه با فکرش اعمال فیزیکی انجام بده ؟  
 

برخاستن از کوما بعد از ۲۰ سال

هفته نامه سلامت: ما معمولا از بیمارانی که به کوما می روند قطع امید می کنیم و هوشیاری دوباره بیمار را معجزه می دانیم ٬ که  معمولا  برای  همه بیماران کومائی اتفاق نمیافتد . ولی این معجزه در موردیک آمریکائی اتفاق افتاد،تری والیس آمریکایی بعد از 20 سال توانست دست هایش را حرکت داده و به زحمت صحبت کندچرا که بعد از این مدت طولانی عضلاتش به شدت تحلیل رفته اند . او هنوز برای غذا خوردن به کمک اطرافیان نیاز دارد و نمی تواند راه برود اما صحبت کردنش رفته رفته بهبود می یابد و در حال حاضر می تواند بدون وقفه تا 25 بشمارد. تری وقتی 19 ساله بود در یک تصادف دچار آسیب دیدگی شدید مغز شد به طوری که به کوما رفت تا اینکه حدود 3 سال قبل بعد از 20 سال کوما٬به طور ناگهانی در یک مرکز بازتوانی دوباره هوشیاری خود را به دست آورد.تری هیچ چیز را از مدتی که در کوما بوده است به خاطر نمی آورد٬ولی به خوبی خاطرات قبل از این دوران را به یاد دارد مثلا او هنوز فکر می کند رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان است٬ ریگان رئیس جمور دهه 80 آمریکا بود. پزشکان برای یافتن علت بیدار شدن او از کوما تحقیقات گسترده ای انجام داده اند بر اساس نتایج این تحقیقات سلول های عصبی که در حادثه رانندگی مذکور آسیب دیده بوده اند، در واقع نمرده بوده اند و به مرور زمان رشد کرده و در نهایت شبکه های عصبی مغزی تری را کامل کرده اند و او هوشیاریش را بازیافته است آنها معتقدند سلول های عصبی که نمرده باشند می توانند رشد کرده و دوباره ارتباطات عصبی را بر قرار کنند .

شما از این خبر چه نتیجه ای گرفتید؟ 

هنرهای زیستن

چند وقت پیش باتوجه به علاقه شخصی ام که نشریات متفاوت را تهیه میکردم (متفاوت از لحاظ محتوا،تهیه مطالب و جذابیت خبرها و مقالات) به نشریه هنرهای زیستن برخوردم ، نشریه خوبی بود ، وزین و جالب ، با مقالاتی پر بار و آموزنده ،به هر حال من که ازمطالبش استفاده زیادی میکردم ولی به تازگی مطلع شدم که این نشریه هم توقیف شده.البته معلومه که مثل اکثرنشریات توقیف شده اخیر این یکی هم با اعمال نظر و سلیقه شخصی تعطیل شده . من که نمیدانم تا کی ما باید شاهد این برخوردهای سلیقه ای و شخصی مسئولان باشیم ، مخصوصا"درمورد مطبوعات . در اینجا یک مطلب کوتاه از سومین شماره این نشریه رو براتون نقل میکنم : شنیدیها وخواندنیها از بدن انسان٬میزان گردش خون متوسط در یک سال که توسط قلب پمپاژمی شود بین هفتصد و هفتاد هزار تا یک میلیون وششصد هزارگالن خون میباشدو این مقداری است که با دویست تانکرهشت هزار گالنی باید حمل شود!ومسافتی که خون در طی یکروز دربدن  گردش میکند معادل نود و شش هزار و پانصد و چهل کیلومترمی باشد.

یک خبر نیمه فوتبالی

به گزارش جام جم :سه افسر آلمانی بدلیل جریمه نکردن فرانتس بکن بائرمربی سابق تیم ملی آلمان به جریمه وحبس تعلیقی
 محکوم شدندواحتمالا از کار بر کنار شوند. قضیه از این قراره که :
بازرس تحقیقات کنترل جرائم رانندگی٬ اتفاقی متوجه می شود که دوربینهای کنترل سرعت از بکن بائر در حالیکه با سرعت غیر مجاز
  حرکت می کرده عکس انداخته اند ولی هیچ برگ جریمه ای برای
 او صادر نشده ٬با این حال بازرس هم دست به کار می شه
 وغیر از توبیخ وجریمه افسران مسئول٬یک برگ جریمه سنگین برای بکن بائر صادر می کنه واحتمال هم داده که شایدهم با رأی دادگاه
 یکماه از رانندگی محروم بشه!!!!

     

پنجاه سال زندگی روی درخت

باز هم خبری عجیب از هند ، چند وقت پیش جایی خوندم که به گزارش خبرگزاری آنانوا: یک مرد هندی بعد از مشاجره ای کوچک با همسرش قهر میکنه و روی یک درخت انبه میره اما این قهر پنجاه سال طول میکشد و هنوز ادامه دارد وتلاش خانواده وآشنایان این مرد برای برگرداندن او فعلا نتیجه نداده،او در طی این پنجاه سال فقط یکبار خونه خودشو بعلت شکسته شدن درخت توسط توفان عوض کرده وفقط برای خوردن آب از درخت پائین میاد.
بنظر شما یک دعوای کوچک ارزش این همه دردسر را دارد؟
   

هجوم عقرب ها به کودک دهدشتی

به نقل از خبر گزاری فارس :عقرب ها طی یکماه بیش از ۸۴ بار کودک ۱/۵ ساله دهدشتی بنام سجاد حکیمی نیا را نیش زدند٬(البته فعلا). مادر بزرگ این کودک در مصاحبه با این خبر گزاری گفت: ماجرا از آنجا شروع شد که یکماه پیش اهالی روستای پادوک یک مار را در سبد لباسهای سجاد  کشتند٬وعصر همانروز سجاد مورد حمله دو عقرب قرار میگیره که بعد از نیش زدن توسط پدر او کشته میشن ٬روز بعد دوباره دو عقرب به سجاد نیش میزنند که باعث میشه ۹ روز در بیمارستان تحت درمان قرار بگیره ٬بعد از ترخیص٬ او را به روستای چیر در ۴۰ کیلومتری پادوک میبرند وتمامی لباسهای اورا آتش میزنند ودر جای تمییزی نگه داری میکنند٬ ولی آنجا هم سجاد مورد حمله عقرب ها قرار میگیره ومجدد در بیمارستان بستری میشه که بعد از درمان اورا به دهدشت (خونه پدر بزرگش) منتقل میکنند .(آنها در سکونت ۱۵ ساله خود در این منزل یکبار هم عقرب مشاهده نکرده اند)اما بعد از ورود سجاد بین ساعت ۱۲ تا ۱۴همانروز که بیشترین حمله عقرب ها هم در این ساعات بوده توسط دو عقرب نیش زده میشه٬وروز بعد هم این قضیه تکرار میشه وهر روز هم به تعداد این حملات افزوده میشه بطوریکه آخرین بار طی یکروز ۶ عقرب به او نیش زدند . به گفته پدر بزرگ این کودک: جالب اینکه نیش عقرب ها تاثیری بر اوضاع جسمی و سلامت سجاد نداره و او دارای طراوت وشادابی خاصی است.

به نظر شما در مورد سجاد ((نیش عقرب نه از ره کین است))یا....؟