در جستجوی آفتاب

الله نور السموات و الارض

در جستجوی آفتاب

الله نور السموات و الارض

کانگورو

به گزارش شبکه خبری ورلد نیوز ٬ سالها قبل یکی از جانورشناسان برای نخستین بار به استرالیا رفت ٬وبعد از مشاهده جانور عجیبی که بادمی بلند جهش کنان حرکت می کرد با تعجب از یک بومی استرالیایی پرسید:نام این جانور چیست ؟ (البته با زبان اشاره ومااشاره )مرد بومی در جواب گفت : کانگورو !!!

جانور شناس پس از برگشت به کشورش عکس و توضیحات زیادی از این جانور که می پنداشت کانگورو نام دارد را در روزنامه ها چاپ کرد وهمانطور که می دانید امروزه هم این حیوان به این نام خوانده میشود  ٬اما جالب است بدانید٬ بعد از چند سال که دانشمندان با زبان بومی استرالیا آشنا شدند فهمیدند که واژه کانگورو به زبان بومی استرالیایی یعنی٬ من نمی دانم!!!!!!

به نظر شماچند تا از واژه هایی که ما هر روز استفاده می کنیم مانند کانگورو است؟

شما با چنین اشتباهی برخورد کرده اید؟ 

فرار از پرحرفی همسربه روش جدید

بعضی از مرد ها برای فرار از پر حرفی همسرانشان دست به کارهای مختلف وگاهی عجیب می زنند ٬ مثلا دیر میرن خونه ٬ تو خونه خودشونو با روزنامه ٬تلویزیون یا بچه ها سرگرم میکنن وروشهای ابتکاری دیگه ٬بالاخره سعی میکنن هر طور شده از تیررس خانم خارج بشن ٬اما کاری که روبرتو کرده در نوع خودش بی نظیره ٬به گزارش شبکه خبری ورلد نیوز روبرتوی ۳۹ ساله ایتالیایی بعد از ۱۱سال زندگی مشترک برای فرار از حرافی همسرش سوفیا  ۱۵ماه خودشو به کری زده بود و ادعا کرده که گوشهایش خیلی سنگین شده ٬حالا بشنوید از خانم  سوفیا که بعد از مشکوک شدن به همسرش (البته بعد از ۱۵ ماه) با تقلید صدا بجای زن همسایه با شوهرش تلفنی  تماس میگیره  و راز روبرتو را برملا میکنه بعد هم میره از او شکایت میکنه وجالبتر اینکه دادگاه هم شوهرشو به حبس تعلیقی و ۱۰۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم میکنه .

نتیجه :

۱ـ مردها آنقدر که میگویند زرنگ نیستند.

۲ـ خانم ها هم آنقدر که نشون می دهند ساده نیستند.

۳ ـ گاهی یک مسئله کوچک به مشکلی بزرگ تبدیل می شود .

اگه شما جای آنها بودید چکار میکردید؟ 

 

 

 

آدم و مار

مارها خزندگانی مرموزند اما آدمها از آنها مرموزتر، به خبر زیر توجه کنید٬جام جم آنلاین‌‌: زنی که عاشق یک مار شد در مراسمی
سنتی مخصوص هندوها در حضور دو هزار میهمان در ایالت اوریسای هند با این خزنده ازدواج کرد، به گزارش خبرگزاری هند کاهنان برای این پیوند سرود میخواندند ، اما داماد از محل زندگی خود در تپه مجاور بیرون نیامد ودر مراسم حضور نیافت.
 
 بنظرشما این جزئی از یک آئین مذهبیه؟این خانم به دنبال شهرته؟بنظر شما این دو دارای یک ارتباط تله پاتیک هستند؟واز همه مهمتر چرا با مار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟منتظر جوابم......لطفا




 

 

خواص استرس


گروهى از محققان دانمارکى در تحقیقات خود بر روى ۷ هزار زن، به نتایج عجیبى دست
یافته اند که موجب حیرت سایر دانشمندان شده است؛ آنها بر این باورند که استرس
 سرطان سینه را در زنان کاهش دهد.
به گزارش خبرگزارى بى بى سى به نقل از ژورنال پزشکى بریتانیا، نتایج به دست آمده توسط دانشمندان دانمارکى به طور کامل برخلاف سایر نتایجى است که پیشتر در این زمینه به دست آمده بود و از این رو، توجه پزشکان را به سوى خود جلب کرده است.
این گزارش حاکى است تحقیقات پیشین نشان داده بود استرس و فشار روزانه مى تواند خطر ابتلا به این نوع سرطان را در میان زنان به میزان ۲ برابر افزایش دهد.
پژوهشگران دانمارکى تأکید کرده اند «دز» منظمى از استرس در روز مى تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

 

 

کار مداوم و احساس خوشبختی



جام جم آنلاین: محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد می گویند کسانی که با جدیت کاری را انجام می دهند بیش از دیگران احساس خوشبختی می کنند.
به نوشته عرب آنلاین، محققان با انجام صدها گفتگو با افراد مختلف، دریافتند کسانی که برای رسیدن به اهداف خود کاری را انجام می دهند بیشتر احساس خوشبختی می کنند.
بنگت برولدی، محقق مرکز فلسفه دانشگاه گوتنبرگ گفت: مساله مهم، فعالیت مستمر است و تحقیقات ما نشان داد افراد فعال، از کار خود بیشتر لذت می برند.

تاثیر فضای سبز در سلامتی بیماران

 

آفتاب :نتایج تازه‌ترین پژوهشها نشان می دهد؛ مناظر فضای سبز می‌تواند در بالا بردن روحیه مثبت در بیماران و ایجاد نشاط در آنان نقش موثری داشته باشد.

محققان دانشگاه اسکس از ۱۰۰داوطلب خواستند تا مدت ۲۰دقیقه بر روی نقاله متحرک ورزشی بدوند و در همان حال به تصاویر مختلفی که در برابرشان قرار داده می‌شد، نگاه کنند.
این تصاویر از صحنه‌های متفاوتی تهیه شده بود و در میان آنها تصویر زمینهای بایر یا مناطق مخروبه شهری و نیز مناطق سرسبز روستایی و جنگلی و درختزارها و گلگاریها نیز به چشم می‌خورد.
در پایان مدت ۲۰دقیقه ورزش، فشار خون همه شرکت‌کنندگان تا اندازه‌ای کاهش یافته بود اما این کاهش چندان زیاد نبود.
تنها در مورد ۲۰داوطلب که در همه مدت تمرین به مناظر مناطق سرسبز و پر از درخت و گل و گیاه نگاه کرده بودند میزان کاهش فشار خون قابل توجه بود.

تاثیر نور شب بر رشد ملوکول های سرطانی

روزنامه جام جم ـ روشن گذاشتن چراغها در شب شرایط مناسبی را برای رشد سلولهای سرطانی فراهم می کند و بعکس تاریکی از ایجاد شرایط مناسب برای رشد این سلولها جلوگیری می کند.
در جدیدترین تحقیقات دانشمندان روی یک موش آزمایشگاهی مشخص شد در شب و زیر نور چراغ ، سلولهای سرطانی تمایل بیشتری به رشد دارند چرا که این روشنایی باعث فعال شدن هورمونی به نام
MELATONIALمی شود . در کشورهای پیشرفته ، زنانی که در شیفتهای شب کار می کنند ، بیشتر به سرطان بویژه سرطان سینه مبتلا می شوند. این تحقیقات در انستیتوی سرطان شناسی امریکا انجام شد که در روزنامه سرطان شناسی به چاپ رسید و در حقیقت اولین تحقیقات بر رشد سلولهای سرطانی تحت نور چراغ است و در آینده محققان مطالعات بیشتری روی نتایج به دست آمده انجام خواهند داد/.اگه می خواهی از شب بیشتر بدونی یه سر به وبلاگ سیاهی شب بزن.